Reglementet


Lågpolyn skall ha cleana normaler och rätt triangulering, ingen normalmap i världen kan rädda skit. Diffuser skall inte vara enfärgade med bara luminansvariation. Diffuser matchas mot neutralt ljussatta referenser och skall inte innehålla ljussättning och specular highlights. Ju mer grunge o skit o vitt kantnöt desto fulare. Utan art direction råder lallens lag. Alla grafiker kan inte ha en egen stil om det skall bli nån jävla helhet. Allt måste testas på målplattformen. ALLT ska ha samma pixeldensitet. Dekalmaterial måste specas korrekt. Cubemaps, partiklar som inte tar ljus, brist på occlusion och på bouncelights är djävulens verk. etc etc etc...

Kommentarer
Postat av: Jonas Sebastian Salvador

länge leve reglementet! :D

2009-04-09 @ 11:09:40
URL: http://mybadmemory.blogg.se/
Postat av: köttslangen

rätt ska va rätt.

2009-04-09 @ 11:17:40
Postat av: kines

the bald man has spoken

2009-04-09 @ 13:03:39
Postat av: Smörja

va ere här för jävla smörja...?

2009-04-09 @ 14:14:57
Postat av: Lisa

Cool blogg tycker jag verkligen! :D Har du gjort designen själv?

2009-04-09 @ 14:20:49
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Fast jag fattar inte ett skit av vad som står i texten... är det meningen att man ska göra det?

2009-04-09 @ 14:21:34
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/
Postat av: Alvar

Lisa: Kul att du gillar den :) Designen är snodd av MyBadMemory och sedan modifierad till detta. Det är meningen att man skall förstå inlägget, men det gör inte ens folk som jobbar med skiten.



Smörja: Det är reglementet, sanningen!

2009-04-09 @ 22:56:12
URL: http://alvars.blogg.se/
Postat av: molnet

är det reglement du vill ska gälla?

2009-04-10 @ 01:55:38
Postat av: Alvar

molnet: Det gäller i allra högsta grad

2009-04-10 @ 16:13:06
URL: http://alvars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0