It´s a dirty job...


Jag har redan visat den rivna väggen. Här kommer en bild på mitt gamla kakel.


Här hade jag slitit ut gamla skåp och rivit bort kaklet.


När en vägg var nedplockad fick rummet en göttigt sunkig karaktär. Ett fönster med lister, ett utan. Lite hål och olika färger...


Förstörelsen fortsatte, och jag tog ut nya spår för extra eluttag. Gamla lägenheter har så dåligt med sådant.


Sedan fyllde jag igen hålen med puts. Det gick åt mycket puts... kanske 80 kg.


...but someone etc...




Det gamla golvet var väldigt charmigt, men med akuta höjdskillnader. Här är väggen spacklad och vitmålad.


Jag gillar plankgolv så jag köpte nya stora plankor. Jag har tidigare aldrig lagt plankgolv så det var kul att prova. Jag byggde ställningar för att hålla uppe ett gäng plankor när jag betsade.


Här ligger de på tork.


Ring ut det gamla..


Ring in byggplast och grålumpspapp... Efter att ha salat på och hyvlat reglarna i flera timmar.


Nytt golv läggs planka för planka och fästs i sponten med finurliga självborrande skruvar.


Här är en bild på min vinhylla som blir till. Den skall sitta i väggen.

Kommentarer
Postat av: molnet

fina foton, speciellt ditt krokna lillfinger.



kram.

2009-09-29 @ 00:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0